ГРАД СОМБОР ПОДСТИЧЕ БЕЗГОТОВИНСКЕ ОБЛИКЕ ПЛАЋАЊА

  • ЕЛЕКТРОНСКО ПЛАЋАЊЕ ПЛАТНИМ  КАРТИЦАМА ПУТЕМ ПОС ТЕРМИНАЛА

Градска управа града Сомбора подсећа да је на шалтерима Градске управе омогућено ефикасније и лакше плаћање административних такси и  накнада, као и пореза на имовину, без попуњавања уплатнице. Плаћање се врши електронски и доступно је платним картицама (DinaCard, VISA, MasterCard) без обзира на банку издаваоца. Грађани, правна и физичка лица, на овај начин све таксе које прилажу уз захтеве за услуге које пружа Градска управа  могу да плате наведеним платним картицама.

Плаћање платним картицама на ПОС терминалима који се налазе на шалтерима градске управе представља уштеду времена чекања у редовима, елиминише одлазак до поште или банке, али повећава и ефикасност у пружању услуга јер се скраћује процедура подношења захтева.

ПОС терминали су постављени у сарадњи са Канцеларијом за информационе технологије и електронску управу у оквиру реформи јавне управе коју спроводи Министарство државне управе и локалне самоуправе.

На постојећим ПОС терминалима ће захваљујући  Канцеларији за информационе технологије и електронску управу, а на основу сарадње са Кабинетом председника Владе – Тим за реформу јавне управе и уз подршку Народне банке Србије, бити омогућено и инстант плаћање. Прихватањем инстант плаћања, као најсавременијег начина плаћања, град Сомбор подржава дигитализацију услуга, што је један од циљева Владе Републике Србије.

  • ПЛАЋАЊЕ РАЧУНА СКЕНИРАЊЕМ QR  КОДА  МОБИЛНИМ ТЕЛЕФОНОМ  

У циљу унапређења услуга које пружају Јавна комунална предузећа чији је оснивач Град Сомбор, захваљујући Канцеларији за информационе технологије и електронску управу, а на основу сарадње са Кабинетом председника Владе – Тим за реформу јавне управе и уз подршку Народне банке Србије, у току је припрема штампања „Стандардне дводимензионалне ознаке“ – QR кода на рачунима за плаћање који се достављају грађанима и привреди.

Корист од штампања QR кода би била велика, јер то значи да би грађани и привреда могли да изврше плаћање на тај начин што би скенирали својим мобилним уређајем QR  код са рачуна за плаћање, након чега би био генерисан платни налог. Након потврде корисника, банка би задужила његов платни рачун. То би грађанима и привреди знатно олакшало испуњење редовних обавеза, јер би се плаћање извршило знатно брже и једноставније (приликом плаћања обвезник не мора да прекуцава податке, већ само скенира QR код). Довољно је само да корисник усмери камеру телефона и скенира QR код да би се плаћање иницирало, чиме се смањује могућност да корисник направи грешку приликом уноса података везаних за плаћање.

Подаци који су садржани у QR коду на штампаним рачунима довољни су да се без грешке и неупоредиво брже  формира налог за уплату.

ЈКП „Водоканал“ Сомбор је прво јавно комунално  предузеће на територији града Сомбора  које ће на штампаним рачунима за услуге пружене у марту месецу  имати одштампан QR  код, чиме се грађани и привреда подстичу да користе безготовинске облике плаћања.

 Ускоро се очекује и од ЈКП „Чистоћа“ Сомбор, ЈКП „Простор“ Сомбор, ЈКП „Енергана“ Сомбор , ЈКП „Паркинг сервис“ Сомбор  и ЈКП „Водовод“ Бездан да омогуће грађанима и привреди плаћање рачуна мобилним телефоном  уз QR  код.

Послови информисања и односа са јавношћу