НОВЕ ИНФОРМАЦИЈЕ ДОСТУПНЕ ПУТЕМ МИА ЧЕТБОТА

Дигитална асистенткиња МИА наставља са ширењем спектра информација које може да пружи грађанима. Од октобра кроз конверзацију са овим четботом могу да се наруче изводи из матичних књига и уверење о држављанству, као и да се пријаве комунални проблеми. Недавно су уведене и нове функција па МИА пружа и информације о административном поступку за родитељски додатак, а и привредници могу да дођу до одређених информација у вези са условима пословања у Сомбору.

Пројектни координатор НАЛЕД-а Стефанос Јокић истакао је да од како су у пре два месеца уведене нове функционалности преко 7 хиљада грађана је комуницирало са четботом Градске управе и да је на овај начин остварено преко 14 хиљада различитих конверзација.

„Циљ пројекта јесте да покаже активну и функционалну примену четбота на локалном нивоу, где ће највише користи заправо имати грађани као активни корисници, с обзиром да ће добити на један транспарентан и приступачан начин општинске информације и одређене општинске услуге. Осим грађана који ће имати користи  од једног оваквог начина пружања и добијања информација, сама Градска управа ће се овако промовисати као једна ефикасна и компетентна администација, која је у стању да пружа квалитетне информације и услуге самим грађанима“ нагласио је Јокић.

Грађани могу да ступе у контакт са дигиталном асистенткињом МИА путем градског сајта или путем вибера, 24 часа, сваког дана у недељи. МИА четбот пружа информације о поступку за дечији додатак, поступку за родитељски додатак, контактима одељења, служби и одсека Градске управе, а могу и да се добију изводи из матичних књига, уверење о држављанству, пријави комунални проблем, прегледа стање пореског дуга, добије пореско уверење, уверење о измиреним обавезама по основу јавних прихода, као и информације о условима пословања у Граду Сомбору.

„Град Сомбор је у октобру 2019. године започео реализацију пројекта МИА четбот, заједно са  компанијом САГА, НАЛЕД-ом и њиховим основним донатором немачким ГИЗ-ом. Идеја која је тада покренута јесте била да се грађанима пружи могућност да на нови начин комуницирају са Градском управом. Начин који би био у току са савременим трендовима то је путем сајта, као и путем вибера. Идеја јесте била да грађани основне услуге које Градска управа пружа могу да наруче или добију на овај начин“ рекао је помоћник градоначелника Бранислав Сворцан.

МИА четбот је развијен у склопу регионалног пилот пројекта „Унапређење општинских услуга у Србији и Босни и Херцеговини увођењем четбот апликације“ који се спроводи у локалним самоуправама Сомбор, Шабац, Бијељина и Лакташи.