Povratak na Pitajte Gradonačelnicu

Pitanja i odgovori

Postavio: Vladimir Koprivić

  • Zašto je ovaj zvanični sajt Omladinskog kluba napravljen i ispisan latiničkim pismom? Da li ćete insistirati da se poštuje tradicija i Ustav Republike Srbije po tom pitanju?

Poštovani,

Ovom prilikom zahvaljujem Vam se na ukazanom nedostatku pri izradi sajta Omladinskog kluba, a koji se odnosi na ćirilično pismo koje je u službenoj upotrebi u gradu Sombor. Vezano za navedeni nedostatak obavešteno je pravno lice zaduženo za ažuriranje i vođenje internet prezentacije omladinskog kluba, koje je potvrdilo da će u što kraćem roku izvršiti preslovljavanje sadržaja sajta i na ćirilično pismo, a čime će se ubuduće obezbediti korišćenje sajta i na ćiriličnom pismu.

Postavio: Slobodan Miletić

  • Posedujem dokumentarni film RTOJICA IZ STAROG SOMBORA film M Antica iy 63,g i govori o dvojici Konjovića i Petroviću pesnik i 12 slajdova slikara Konjovića ,a ja sam autor tih predmeta a film polako nestaje jer je zaražen VINEGAROM

Poštovani g. Miletić,

Odeljenja Gradske uprave se ne bave poslovima konzervisanja filmske građe. Svakako, pozvao bih Vas da, ukoliko ste u prilici, dođete do kancelarije 147 (prvi sprat, zgrada Županije) kako bi ste nas bolje upoznali sa samim filmom, njegovim stanjem i Vašom idejom o tome šta dalje činiti.

Postavio: Sloboda Miletić

  • Poštovana Gradonačelnice
    Pokusao sam u vise navrata u prethodnih pet godina da obavestim na neki način građane Sombora da posedujem izuzetnu istorijsku belešku na filmu i na foto slajdu. Na filmu su zabeleženi  tri somborca velikana u muzici, slikarstvu i književnosti, dva Konjovića i Popović pesnik književnik. Film je snimljen 1963 godine koji je režirao M Antić, a slajdovi su o slikaru koji su snimljeni par meseci pre njegove smrti. A ja sam autor tih beleški. Film je u fazi propadanja a ja sam uspeo da ga presnimim na nove nosače slike i tona i to platio, a slajdovi su isto presnimljeni. Ako ste kao grad zainteresovani da posedujete deo svoje istorije, javite se.

S poštovanjem S Miletić filmski snimatelj i fotoreporter

Poštovani g Miletić,
Odeljenja Gradske uprave se ne bave poslovima konzervisanja filmske građe. Svakako, pozvao bih Vas da, ukoliko ste i prilici, dođete do kancelarije 147 (prvi sprat, zgrada Županije) kako bi ste nas bolje upoznali sa samim filmom, njegovim stanjem i Vašom idejom o tome šta dalje činiti. Sa druge strane, mogu Vas uputiti da se sa vašim predlogom svakako obratite Istorijskom arhivu u Somboru (tel: 025/416-292  ) i Gradskom muzeju (tel: 025/412-728) u čijoj delatnosti rada jeste očuvanje, restauracija, otkup i prikupljanje predmeta od istorijskog i kulturnog značaja za grad Sombor i njegove stanovnike.
S poštovanjem,

Postavila: Leposava Tomić

  • Poštovana gradonačelnice, molim  Vas u ime radnika AD, „Aleksa Šantić“ date informaciju šta je učinjeno ispred opštine da bi radnici ostvarili svoja zakonska prava tj da bi im se isplatio socijalni program. Ova tema je bila i na socio-ekonomskom savetu i obećana je podrška. Ljudi su ogorčeni počev od uništenja preduzeća koji je nakad bio ponos opštine, a mogao je to da bude i danas, a nadalje što su ostali bez primanja od decembra meseca, ostali bez prava na akcije, a najviše ih boli i neisplaćeni socijalni program.

Vezano za pitanja koja ste preko našeg servisa “ Pitajte gradonačelnika“ uputili 19.05.2017.godine, a koja se odnose na ostvarivanja prava radnika AD „Aleksa Šantić“ na socijalni program, obaveštavamo vas o sledećem:

1. Dana 04.10.2016.godine, gradonačelnik grada Sombora uputio je molbu Ministarstvu privrede Republike Srbije za odlaganje stečajnog postupka nad privrednim društvom AD „Aleksa Šantić“ (akt broj : 023-85/2016-II – Prilog broj 1).

U vezi navedene molbe primljen je odgovor Ministarstva privrede RS kojim se ročište sa 18.10.2016.godine odlaže za 18.11.2016.godine ( akt Ministarstva broj: 023-02-1053/2016-05 od 20.10.2016.godine -Prilog broj 2).

2. Na inicijativu Sindikalne organizacije sindikata AD „Aleksa Šantić“ broj 30/2017 od 22.03.2017.godine ( Prilog broj 3) sazvana je i održana 4.sednica Socijalno – ekonomskog saveta grada Sombora dana 31.03.2017.godine koji je podržao zahteve radnika AD „Aleksa Šantić“ uz donošenje Zaključka u 4 tačke ( akt Socijalno ekonomskog saveta broj 06-73/2017- VIII od 31.03.2017.godine – Prilog broj 4).

3. Na osnovu Zaključka sa sednice Socijalno -ekonomskog saveta grada Sombora, gradonačelnik grada Sombora je lično uputio dopis Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja RS ( akt broj 023-86/2016-II od 11.04.2017.godine -Prilog broj 5) u kojem su iznete sve relevantne činjenice vezane za realizaciju socijalnog ekonomskog programa uz zahtev da Ministarstvo preduzme sve odgovarajuće radnje i da iznađe rešenje za ostvarivanje prava radnika AD „Aleksa Šantić“ na odgovarajući socijalni program.

4. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja RS dostavilo je gradonačelniku grada Sombora dopis pod brojem 550-00-00013/2017-24 od 28.04.2017.godine ( Prilog broj 6) kojim, između ostalog, obaveštava da nakon otvaranja stečajnog postupka realizacija programa rešavanja viška zaposlenih nije moguća.

5. Napominjemo da je na Rešenje Privrednog suda u Somboru o otvaranju stečajnog postupka uložen prigovor od strane dužnika AD “ Aleksa Šantić“ ali je, po informacijama koje smo dobili od postupajućeg stečajnog sudije, g. Zorana Čokorilo, prigovor odbijen, odnosno, potvrđena je odluka o pokretanju stečajnog postupka.

GRADONAČELNIK

Dušanka Golubović

Postavio: Toma Mijatović 

  • Interesuje me kad će početi izgradnja graničnog prelaza Rastina unapred hvala na odgovoru

Poštovani

Izgradnja graničnog prelaza je uslovljena nizom aktivnosti koje prethode. Jedna od takvih aktivnosti je pristup budućem graničnom prelazu. Grad Sombor, je sa Ministarstvom saobraćaja, telekomunikacije i građevinarstva i JP „PUTEVI SRBIJE“ sačinio  sporazum o stavljanju u funkciju opštinskog puta Sombor – Gakovo – Rastina na osnovu međudržavnog sporazuma Republike Srbije i Republike Mađarske o izgradnji putnog međudržavnog graničnog prelaza „Rastina – Bačsentđerđ“. Sporazumom su definisane faze radova tokom 2017 i 2018 godine radi stvaranja uslova za prekategorizaciju opštinskog puta u drža�avni put II A reda. Nakon izvršene prekategorizacije steći će se uslovi za otvaranje graničnog prelaza.

Postavila: Emilija Rilke

  • Kada će Sombor imati pešačku zonu? Zašto je biciklistima dozvoljeno da voze po Glavnoj ulici, trotoarima, kroz dečja igrališta? Šetači nemaju mesto za mirne i bezbedne šetnje, što je veliki problem naročito za decu…

Sombor ima „Pešačku zonu“ koja je obeležena odgovarajućom vertikalnom signalizacijom. Kretanje biciklista i svih ostalih vozila reguliše Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima i  saobraćajna signalizacija. Lokalna samouprava definiše uslove tehničke regulacije saobraćaja na opštinskim putevima i ulicama koje nisu deonice državnih puteva. U pešačkoj zoni, po trotoarima i ostalim površinama koje nisu namenjene za saobraćaj  nije dozvoljeno kretanje vozila (biciklo je vozilo prema zakonu o bezbednosti saobraćaja), os�sim vozila sa posebnom dozvolom i pod posebnim uslovima. Dozvoljeno je guranje bicikla, lice koje gura bicikl je pešak. Shodno važećim propisima za kontrolu vozila u pokretu  nadležna je samo  saobraćajna policija.

Postavila: Ivona Stričević

Kada će i da li će se raditi atarski put Lenija salaši-Sombor?

Odeljenje za poljoprivredu i zaštitu životne sredine nakon uvida u projektnu dokumentaciju kojom raspolaže utvrdilo je da je za predmetni put izrađena projektna dokumentacija – projektno tehnička dokumentacija pojačanog održavanja atarskog -nekategorisanog puta Lenija  do manastira od strane projektne organizacije Arhitektonsko Građevinskog  Instituta, Novi Sad, Dr Đorđa Jovanovića 4/7.

 Saglasno iznetom, u toku 2017.godine nije moguće pristupiti ovim aktivnostima jer je utvrđen plan radova i obim finansijskih sredstava  saglasno budžetu za tekuću godinu, a u isto nije uvršćen predmetni put.

 Prilikom izrade budžeta za 2018. godinu i planiranja aktivnosti za pojačano održavanje odnosno izgradnju atarskih puteva biće sagledani svi podneti zahtevi mesnih zajednica i građana vezani za navedeno, te će se potom, uvažavajući stav da se ravnomerno, sagledavajući potrebe svih građana na teritoriji grada Sombora i finansijske mogućnosti budžeta doneti odluka o tome šta će se raditi u 2018.godini.

Postavila: Aleksandra Trbojević

Poštovana gradonačelnice, u velikom delu Stare Selenče ulična rasveta jedva funkcioniše. Od škole „D. Obradović“, pa pored groblja, sve do stare klanice – nema uopšte svetla već mesec dana. Informisali smo JKP „Zelenilo“ – niti čitaju poštu, niti održavaju sijalice. Mi živimo u mraku. Ko ne radi svoj posao?

JKP ’’Zelenilo’’ Sombor je primilo prijavu kvara 21.07.2017  u 18.47 h u elektronskoj formi od strane sugrađanke Aleksandra Trbojević, ulica Ive Andrića br. 50. Sombor, da na lokaciji kod Malog pravoslavnog groblja ne funkcioniše javna rasveta.

22.07.2017 je mobilna ekipa izašla na teren i konstatovala da je u pitanju kvar koji je već ranije konstatovan i u međuvremenu nije otklonjen, a posledica je elementarne nepogode (jakog vetra). Odsustvo rada javne rasvete na pomenutoj lokaciji je prouzrokovano kvarom na transformatoru i za otklanjanje istog nadležna je eklektrodistribucija koja nije izašla na teren po našoj prijavi.

Istog dana ponovljena je naša prijava usmenim putem nadležnima u elektrodistribuciji da kvar još uvek nije otklonjen i na tu informaciju nam je odgovorene da su njihove mobilne ekipe na terenu i da rade usporeno zbog godišnjih odmora, ali da će uskoro biti sve dovedeno u funkcionalno stanje.

S poštovanjem!

Poštovana gospođo Trbojević

Javna rasveta Grada Sombora je nasleđena infrastruktura iz prethodnog perioda kada je organizacija javne rasvete funkcionisala po drukčijem modalitetu.

Konkretno u ovom problemu se radi o činjenici da je javna rasveta u ulici Vase Pelagića od Sonćanskog puta do raskrsnice sa ulicom Đure Daničića postavljena na stubovima koji su vlasništvo „Elektroprivrede Srbije“. Trenutno po važećem pravnom sistemu ne možemo pristupiti tuđoj svojini bez  njegovog odobrenja. Otežavajući detalj na navedenoj lokaciji je taj što se na navedenim stubovima nalaze i napojni vodovi visokog napona. Zakonom je zabranjeno da se izvode radovi u blizini visokog napona. Dakle Grad Sombor ima ograničena u realizaciji održavanja javne rasvete i MORA sarađivati sa EPS ali isto tako ne može uticati na njihovu organizaciju posla i odabir prioriteta pri rešavanju problema. Mora se isključiti visoki napon da bi se pristupilo otklanjanju kvara. Moram priznati da u pogledu izbegavanja isključivanja visokog napona imam razumevanja za zaposlene u Distribuciji Sombor jer će to izazvati višesatni nestanak električne energije u većem delu naselja a postoji mogućnost i u celom naselju  (u  zavisnosti od konfiguracije električne mreže visokog napona.) Koliko će oni imati primedbi da u ovom trenutku isključuj električnu energiju svojim potrošačima a pozadina isključenja je otklanjanje kvara na 6-7 sijaličnih mesta?

U mejlu koji ste uputili preko sajta Grada Sombora postavili ste pitanje „Da li je moguće da je Gradska uprava tenderom dodelila poslove održavanja ulične rasvete preduzeću koje smatra da je njegova obaveza da po prijavi građana informiše Elektrodistribuciju o kvaru, odnosno da korespondira između građana i drugog preduzeća?“

Gradska uprava NIJE dodelila tenderom poslove održavanja ulične rasvete preduzeću koje smatra da je njegova obaveza da po prijavi građana informiše Elektrodistribuciju o kvaru, odnosno da korespondira između građana i drugog preduzeća. Jer kada Elektroprivreda izvrši isključenje visokog napona i reše napajanje potrošača sa električnom energijom, otklanjanje kvara na javnoj rasveti će izvesti JKP “Zelenilo“.

Postavila: Jasmina Inavišević

Poštovana, imam troje dece srednjoškolaca, putnika. Imam li pravo na besplatnu mesečnu kartu s obzirom da je suprug nezaposlen, a ja imam platu 26000?

Hvala

Poštovana Jasmina, nažalost nemate pravo na besplatnu mesečnu kartu.

Grad Sombor regresira troškove prevoza za sve đake srednjoškolce koji pohađaju srednje škole koje se nalaze na teritoriji grada Sombora u zavisnosti od relacije putovanja i to u visini  45% od cene učeničke mesečne autobuske karte za 1 i 2 zonu i 50% za 3 i 4 zonu.

Takođe, regresira troškove prevoza za đake srednjoškolce koji putuju u škole sa sedištem na teritoriji koja se graniči sa teritorijom grada Sombora ( Kula, Odžaci, Apatin, Subotica i Bačka Topola )  u visini  40% od cene autobuske mesečne karte u javnom saobraćaju.

Pravo na besplatnu mesečnu prevoznu kartu imaju učenici srednjih škola koji su iz porodica koje su korisnici novčane socijalne pomoći ili su bez roditeljskog staranja ili imaju smetnje u razvoju.

Postavila: Ljilja Živanović 

Kada se planira završetak faze II izrade atarskog puta koji spaja subotički (kod Kalosa) i Bilićki put? Takođe me zanima da li je u planu i asfaltiranje istog? Milčić  je dobio dva paralelna asfaltirana puta a mi smo ovde u Pujgerima zaboravljeni. Setite se i nas ponekad. Jesen ide deca treba da krenu u školu…

Poštovani,

Odeljenje za poljoprivredu i zaštitu životne sredine nakon uvida u projektnu dokumentaciju kojom raspolaže utvrdilo je da je za predmetni put nije izrađena projektna dokumentacija.

Projektno tehnička dokumentacija pojačanog održavanja atarskog -nekategorisanog puta  koji spaja subotički (kod Kalosa) i Bilićki put stavljena je u plan javnih nabavki, i istim je predviđeno da se projektuje atarski put: Bilić –  Sv. Miletić 2 faza (u dužini od oko 2300m) i  atarski put: Gakovački put – Bilić ( u dužini od oko 2800m).

Saglasno iznetom, u toku 2017.godine moguće je pristupiti samo ovim aktivnostima.

Prilikom izrade budžeta za 2018. godinu i planiranja aktivnosti za pojačano održavanje odnosno izgradnju atarskih puteva biće sagledani svi podneti zahtevi mesnih zajednica i građana vezani za navedeno, te će se potom, uvažavajući stav da se ravnomerno, sagledavajući potrebe svih građana na teritoriji grada Sombora i finansijske mogućnosti budžeta, doneti odluka o tome šta će se i do kog nivoa izgradnje raditi u 2018.godini.

Postavila: Danijela Vukmirović

Poštovana, Po Rešenju za stambeno zbrinjavanje izbeglih i raseljenih lica, od septembra 2015.godine stoji da sam dobila stambenu jedinicu ali, do sada nismo dobili nikakvu informaciju :  – Da li je počela izgradnja građevinskog objekta,  – Na kojoj lokaciji i  – Za kada se planira useljavanje? Srdačan pozdrav, Danijela Vukmirović

Poštovana,

obaveštavamo Vas da je dana 15.12.2014. godine grad Sombor zaključio ugovor sa Komesarijatom za izbeglice i migracije Republike Srbije i Jedinicom za upravljanje projektom (JUP), o realizaciji stambene izgradnje u okviru Regionalnog stambenog programa – Stambeni program u Republici Srbiji. U tom smislu grad Sombor, odnosno gradonačelnik grada Sombora imenovao je Komisiju koja je objavila javni poziv za izbor korisnika i nakon sprovedenog postupka izbora korisnika, Komisija je dana 03.09.2015. godine donela Odluku o rešavanju stambenih potreba izbeglica sa listom korisnika rangiranih prema redu prvenstva na osnovu ispunjenosti uslova i broja osvojenih bodova. Imajući u vidu obaveze iz ugovora, Jedinica za upravljanje projektima je sprovela javnu nabavku za izbor izvođača radova za izgradnju stambene zgrade i dana 01.04.2016. godine ishodovala građevinsku dozvolu za izgradnju predmetne zgrade. Zatim, JUP je dana 19.07.2017. godine izvršio prijavu radova za navedenu stambenu zgradu, a same građevinske radove započeo krajem avgusta meseca 2017. godine. Građevinski radovi teku redovno i trenutno su u fazi izgradnje temelja. Rok za završetak radova iznosi godinu dana, a stambena zgrada se nalazi na uglu ulice Prote Mateje Nenadovića i Gruje Dedića.

Srdačan pozdrav,

Postavio: Dejan Padežanin

Poštovana gradonačelnice

Zaposlen sam kao personalni asistent osobe sa posebnim potrebama. Poslodavac mi je Centar za samostalni život osoba sa invaliditetom Sombor. Imam ugovor o radu u kojem piše da se zarada isplaćuje do 15. u mesecu. Isplata kasni već više puta a poslodavac ne ne obaveštava o razlozima kašnjenje a po zakonu o radu je dužan. Takođe do sada nisam dobio ni jedan obračun zarade ni pismeno ni elektronskim putem. Takođe je poslodavac dužan da mi do kraja tekućeg meseca dostavi obračun zarade. Jedino objašnjenje koje dobijam da poslodavac nezna kad iz opštine vrše uplatu zarada zaposlenim asistentima. Molim Vas da mi Vi objasnite razloge kašnjenja pošto je reč o budžetskom sredstvima namenjenim godišnjim planom rashoda u našoj opštini. Pošto znate da je zakon o radu jasan o mojim obavezama a i vašim u vezi mog ugovora o radu, odgovorite mi na pitanje vezano za kašnjenje isplate zarade. Biću prinuđen da se žalim inspekciji rada na šta imam zakonsko pravo po zakonu o radu i na osnovu ugovora o radu.

S poštovanjem,

Dejan Padežanin

Poštovani,

Kada je u pitanju   isplata za personalnog asistenta , Odeljenje za društvene delatnosti obratilo se  Odeljenju za finansije kao nadležnom odeljenju vezano za isplate iz gradskog budžeta i konstatovali da je isplata izvršena 19.09.2017.godine. Dinamika plaćanja je u skladu sa prilivom sredstava u gradski budžet.

S poštovanjem.

Postavio: Milutin Bogdanović

Poštovana Gradonačelnice, obraćam vam se sa problemom koji je nastao u toku prošle školske godine. Naime, deca-učenici škola koji prema mišljenju Interresorne komisije imaju pravo na dodatnu podršku, između ostalog i finansiranje ekskurzija i nastave u prirodi, nisu u mogućnosti da ostvare to svoje pravo jer Centar za socijalni rad u Somboru ne isplaćuje sredstva za tu namenu, već od roditelja , preko škola, traže dodatnu dokumentaciju o materijalnom statusu, iako dodatna podrška ostvarena na Interresornoj komisiji nije vezana za materijalno stanje deteta i roditelja.

Kao roditelj deteta koje ima teškoće u razvoju, ali i u ime svih roditelja sa decom koja imaju dodatnu podršku, molim Vas da razrešite ovaj problem koji će očigledno da se prenese i na ovu školsku godinu.

Srdačan pozdrav.

Za ostvarivanje prava na finansiranje ekskurzija dece sa smetnjama u razvoju nadležan je Centar za socijalni rad u Somboru, koji donosi Rešenje o ostvarivanju prava  na osnovu predloga mera dodatne podrške detetu i učeniku definisane Mišljenjem interresorne komisije i obezbeđenih sredstava u budžetu grada Sombora, sve u skladu sa članom 3. Pravilnika o pružanju socojalno-edukativnih usluga. Ostvarivanje pomenutih prava nije u korelaciji sa socijalnim statusom porodice deteta sa smetnjom u razvoju.

S poštovanjem

Kada ćete prestati da naseljavate Sombor migrantima? Šta ćete uraditi da se njihov centar  zatvori ovde? Ko će odgovarati i nadoknaditi štetu koju čine prilikom upada u dvorišta,kuće i vikendice?Da li su vas migranti izabrali ili gra đani Srbije? Da li znate šta se dešava po Evropi u gradovima gde su naseljeni ,recimo o hiljadama silovane dece po Engleskoj, Švedskoj, Nemačkoj itd? Da li znate  uopšte bilo šta o Pakistanskoj kulturi i kako oni tretiraju žene, decu i u koliku opasnost ste doveli Sombor? Da li znate kakva čuda Mađari i hrvati prave na granici i da smo mi ti koji će ispaštati sa ovom samoubilačkom politikom ignorisanja opšte opasnosti? Dokle ćete pokušaje silovanja maloletne dece da zataškavate? Molimo vas da odgovorite i izađete javno da kažete Somborcima šta je plan za ovu invaziju na naš grad, nama je dosta migranata muškaraca u punoj snazi koji vise po kazinima, snimaju devojčice mobilnima i ko zna šta planiraju. hvala na odgovoru

Poštovani,

            Za stanje migrantske grupacije u Republici Srbiji  pa i u gradu Somboru je odgovorna radna grupa Ministarstva Vlade RS i Komesarijat za izbeglice i migracije Vlade RS. Veći broj migranata je uredno registrovan i smešten u prihvatne centre u RS kakav je i Centar u gradu Somboru u Šikari. Deo migrantske populacije koji nije registrovan (jer oni to ne žele i izbegavaju registraciju) „pravi probleme“  i ukoliko dođe do kršenja važećih Zakona biće uredno procesuiran  nadležnim organima u skladu sa Zakonom.

Postavio: Tomislav Nenadić

Interesuje me dali će ove godine biti otvoren granični prelaz Rastina kako je najavljeno unapred hvala na odgovoru

Za otvaranje graničnog prelaza „Rastina“  potrebno je da do istog vodi put koji ima kategoriju „državni put“. Prema sporazumu potpisanom između Grada Sombora, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i JP „Putevi Srbije“, prekategorizacija puta Gakvo – Rastina do državne granice u državni put  planirana je tokom 2018  godine.  U 2017. godini je bila predviđena gradnja nedostajuće deonice, što je i učinjeno, a u 2018. godini će se raditi na rehabilitaciji i rekonstrukciji  puta na delu od Gakova- do Rastine.  Nakon toga će biti stvoreni uslovi za prekategorizaciju puta i otvaranje graničnog prelaza

S’poštovanjem,

Postavio: Fica Jozef

Pitam : Izbeglice šetaju gradom i ugrožavaju nasu bezbednost i to bez dokumenata a nas građane Sombora policija kažnjava ako nemamo kod sebe licnu kartu gde je tu logika i pravda, mnogi građana Sombora traže da izbeglice ne šetaju gradom bez papira

Poštovani,

U svakoj pravnoj državi u kojoj funkcioniše pravni poredak, građani su dužni imati ličnu kartu, što je regulisano zakonom, i tu nema nikakvih izuzetaka.

Kada je reč o migrantskoj populaciji, Ministarstvo unutrašnjih poslova i sama Policijska uprava u Somboru, preduzimaju sve mere i radnje koje su propisane pravnim poretkom Republike Srbije ali i međunarodnim pravnim aktima koje je Republika Srbija ratifikovala.

Višestruki se problemi, svakako, pojavljuju u radu policije, između ostalog, znatan je problem utvrđivanja identiteta, ali Policijska uprava u Somboru, i pored svih problema, i u saradnji sa lokalnom samoupravom, pokušava i daje sve od sebe, a to joj je, uostalom, i pošlo za rukom, da obezbedi javni red i mir, da zaštiti lična i imovinska prava svih svojih građana, a pojedinačne slučajeve krivičnih dela je, do sada, u potpunosti uspešno rasvetlila.

Na kraju, posebno napominjemo da smo u potpunosti posvećeni svom osnovnom zadatku da služimo građanima Republike Srbije, ali mislimo da s pravom očekujemo razumevanje da se globalni problemi migrantske krize koji su zahvatili više kontinenata, ne mogu rešiti isključivo policijskom represijom.

S poštovanjem,

Postavio: Petar Perišić

Poštovana,
Interesuje me kada će izaći rang lista za dodelu gradskih studentskih stipendija. Unapred zahvalan na odgovoru.

Poštovani,

Konačna rang lista kandidata za gradske stipendije će biti utvrđena u sredu 08.11.2017.godine, a nakon toga i Rešenje koje će biti objavljeno na sajtu grada.

S poštovanjem.

Postavio: Milan Nevešćanin

Zbog čega se renovirani spomen muzej Batinske bitke može posetiti samo radnim danima a ne i vikendom. Molim Vas da i zaposlenima koji rade radnim danima omogućite da posete muzej. Više desetina vozila sa posetiocima je tokom nedelje 12.11.2017 naišlo na zatvorena vrata muzeja. Takođe bi trebalo na ulaz u spomen područje znakom zabraniti ulazak motornih vozila. Lično sam bio prisutan kad je policajac sa graničnog prelaza Dunav upozorio jednog nesavesnog građanina koji je ušao na pešačku stazu automobilom i odvezao se skroz do kanala DTD.

Postovani građani Sombora,

Muzej Batinske bitke je tokom proteklog vikenda ponovo otvoren i samo 12. novembra su radnici Gradskog muzeja imali dan predaha posle napornog rada na postavljanju stalne postavke i svih neophodnih poslova koji su prethodili svečanom otvaranju. U Muzeju je bio čuvar koji je omogućavao posetiocima da vide postavku, ali se verovatno trenutno udaljio da obiđe prostor spomen kompleksa, jer mu  to stavljeno u zadatak. Hvala na primedbi za znak upozorenja, jer niko od nadležnih nije pretpostavio da će se posetioci ponašati bahato prema tek uređenom prostoru kompleksa.

Od 13. novembra 2017. godine muzej Batinske bitke će biti otvoren svim danima od 10.00 do 18.00 časova, sem ponedeljkom. Za najavljene grupe je potrebna najava u Gradskom muzeju da bi kustos mogao da ode u muzej, dočeka i stručno sprovede grupu. Kontakt telefoni za najavu su: 025/412-728 i 025/422-728.

 Cena ulaznica za decu, učenike, studente i penzionere je 50 dinara, a za ostale 100 dinara.

Hvala na sugestijama!

Pomoćnik direktora:

Milka Ljuboja, viši kustos istoričar.

Postavio: Aljoša Pacula

Ćerka Nađa jen upisala Pedagoški fakultet u vašem lepom gradu. Grad joj se izuzetno sviđa jedino me je pitla da li će grad obezbediti klizalište preko zime.Inače zivimo u  mestu Pivnice u opštini Bačka Palanka. Srdačan pozdrav. Aljoša. Pivnice

Poštovani,

Klizalište u gradu Somboru se otvara 22. decembra na Trgu Svetog Trojstva. Predviđeno je da klizalište radi  tokom celog dana. Do kog datuma u toku zimskog perioda će klizalište biti na Trgu biće naknadno utvrđeni.

S poštovanjem:

Sportski centar „Soko“.

Postavio: Tomislav Drvar

NEČASTIVI NA GROBLJIMA  DIREKTORU JKP „PROSTOR“ SOMBOR  Kao što vam je verovatno poznato, preduzeće kojim rukovodite obavlja i delatnost održavanja grobalja u Somboru. Međutim, ono je svoju delatnost proširilo na skrnavljenje nadgrobnih spomenika. Ovo je učinjeno naredbom nekog ohlađenog mozga koji je naložio da se na veći broj spomenika zalepe pozivi da se dođe u JKP. Izgleda da nekome nije jasno da nadgrobni spomenik nije oglasna tabla vašeg JKP za isticanje poziva i da je tim vandalskim činom, na većem broju spomenika, učinjeno krivično delo iz člana 354. Krivičnog zakonika RS. Izgleda da nekome nije jasno da su nadgrobni spomenici nečija privatna svojina i da ne može JKP sa njima postupati kako nekome ćefne. Kako biste se vi osećali da sam vam ovaj dopis zalepio na prozor vašeg stana? Razumem probleme koje imate oko naplate vaših usluga, za šta ste dobrim delom sami krivi, Razumem da imate problema da pronađete vlasnike, ali lepljenje ovih budalastih poziva je nedopustivo. Ovo tim pre, što su svi vlasnici našeg nadgrobnog spomenika, i prethodni i sadašnji, na istoj adresi duže od 70 godina, na koju ste već slali pozive. Usput, skrećem Vam pažnju da je dobar deo vaših potraživanje zastreo, kao i pravo na njihovu naplatu, kako to propisuje Zakon. Kako nemam nameru da se odazovem ovom vašem necivilizovanom pozivu, tražim da mi, ukoliko postoji dug, tačno navedete, za svaku godinu, koliko iznosi osnovica, a koliko kamata i kada je izvršena poslednja uplata. Takođe zahtevam da se sa nadgrobnog spomenika ukloni ovaj n nebulozni poziv, najkasnije do petka, 4.12. 2017, ukoliko to ne bude učinjeno podneću krivičnu prijavu zbog skrnavljenja groba iz člana 354. Krivičnog zakonika. Šta će se preduzeti protiv vandalizma i vandala.

Dana 10.11.2017 JKP PROSTOR Sombor, kao upravljač grobljima, je na svojoj zvaničnoj web prezentaciji objavio početak akcije isticanja obaveštenja na jednom broju nadgrobnih spomenika. Nadgrobni spomenici na kojima su istaknute nalepnice koje pozivaju nosioce prava korišćenja grobnog mesta da se jave poslovođi groblja, su spomenici na onim grobnim mestima za koje minimum 5 i više godina nije uplaćena taksa za produženo počivanje. Taksa za produženo počivanje se koristi za troškove održavanja groblja a svi znamo da su Somborska groblja velika površinom i prilično stara i preduzeće  preduzima velike napore da komunalno uredi groblja na zadovoljavajući način.

Osnovni razlog za isticanje nalepnice nije povećanje naplate pomenute takse, već će on nastati kao proizvod očekivanih efekata ove mere a to je utvrđivanje faktičkog vlasnika grobnog mesta ili kako to zakon kaže nosioca prava korišćenja.

Da pojasnimo, razlog za isticanje nalepnica na grobnim mestima za koje minimum 5 i više godina nije uplaćena taksa za produženo počivanje je taj što je praksa pokazala da je reč o licima koja nisu dobila redovna godišnja obaveštenja o stanju svojih obaveza vezanih za grobno mesto. Razloge pre svega pronalazimo u tome što neki nosioci prava na grobnom mestu ne obaveštavaju preduzeće o promeni adrese a preduzeće nema ovlašćenja da pribavi takav podatak po službenoj dužnosti. Drugi razlog je taj što neki nosioci prava preminu, a njihovi naslednici po završetku ostavinske rasprave ne dostave rešenje o nasleđivanju, istovremeno ni sud to ne čini po službenoj dužnosti, a preduzeće nije u mogućnosti da samoinicijativno promeni vlasnika i obaveštenja i u ovom slučaju vrlo često idu na krivu adresu.

Naši građani koji redovno izmiruju svoju obavezu, pogotovo u dežurnom centru, u direktnom kontaktu sa osobljem uvek saopšte izmenu nekog bitnog podatka ili nam ukažu ne neku eventualnu grešku ili nedostatke i zbog toga im se i ovom prilikom javno zahvaljujemo.

Naravno ni sam koncept nalepnica nije izum pogrebne službe već je to dugogodišnja pozitivna praksa koja koriste groblja u više evropskih zemalja a neke od njih su i članice evropske unije.

Na kraju, što je i najvažnije, ovim nalepnicama se narušava niti dostojanstvo pokojnika niti oštećuje niti skrnavi grobno mesto.

JKP PROSTOR Sombor

Pogrebna služba

Postavio: Miodrag Paškuljević

Da li možda znate jesu li vrtići napravljeni od azbestnih ploča u Somboru? „Konkretno mislim na vrtić na bezdanskom putu“ odnosno logor. Ali i ostali vrtići u kome deca i radnici svakodnevno borave? Ako i jesu kada će i zašto već nisu sklonjene azbestne ploče ? Koje ako ne znate izazivaju karcinom odnosno azbest kao jedan od glavnih faktora!?

 

Poštovani, u vezi sa Vašim pitanjem, obaveštavamo Vas , shodno informacijama, dobijenim od strane odgovornog izvođača radova,  da su na vrtiću „Sunce“, u ulici Janka Veselinovića br. 2, na Gornjoj Varoši, izvedeni  radovi 2008. godine na potpunoj sanaciji fasade i tom prilikom skinute su azbestne ploče, ugrađene gips ploče i stiropor od 5 cm sa završnom fasadom. Skinute su komplet salonit ploče sa krova i ugrađen je trapezasti lim. Ovaj vrtić je ujedno  jedini vrtić montažnog tipa i samo kod takvih objekata postoji  mogućnost  ugradnje azbestnih ploča.

Direktor Aleksandra Perović.

Postavila: Ivona Stričević

Poštovana,

s’obzirom da je početak godine molim vas za odgovor da li će se ovog proleća tačnije ove godine raditi put Lenija salaši-Sombor? Hvala unapred na odgovoru. Želim Vam srećnu i uspešnu Novu godinu!

Poštovana,

Odeljenje za poljoprivredu i zaštitu životne sredine nakon uvida u projektnu dokumentaciju kojom raspolaže utvrdilo je da je za predmetni put izrađena projektna dokumentacija – projektno tehnička dokumentacija pojačanog održavanja atarskog -nekategorisanog puta od salaša Lenija  do manastira Svetog Stefana od km 0+000,00 do km +358,52, od strane projektne organizacije Arhitektonsko Građevinskog  p; Instituta, Novi Sad, Dr Đorđa Jovanovića 74/7

Sredstva opredeljena budžetom grada za 2018. godinu za ove namene, u odnosu na ranije godine su nešto manja i u ovom trenutku ne može se dati odgovor na Vaše pitanje. Predmetno pitanje bilo je postavljeno ovom Odeljenju i u 2017. godini, o njemu se vodilo računa ali, za sada još uvek nije izvršeno detaljno planiranje aktivnosti za pojačano održavanje odnosno izgradnju atarskih puteva na teritoriji grada Sombora. Trenutni prioritet je završetak održavanja odnosno izgradnje atarskih puteva koji su započeti, a nisu završeni u 2017 godini.

S poštovanjem,

Odeljenje za poljoprivredu i zaštitu životne sredine

Postavila: Irina Terzić

Da li će ove godine biti konkurs za dodelu socijalnog stana i kada?

Poštovana,

Ovim putem Vas obaveštavamo da u toku 2018. godine neće biti sprovođen Konkurs za dodelu stanova u javnoj svojini licima u stanju socijalne potrebe. Razlog za to je nedostatak adekvatnih stanova koji su uslovni za stanovanje i slobodni za raspolaganje putem Komisije za stambena pitanja.

Tokom 2018. godine očekuje se donošenje skupštinske Odluke kojom bi regulisali pitanje stambene podrške socijalno ugroženim licima putem stambenog dodatka za subvencionisanje cene zakupa stana u privatnoj svojini.

Za sva dodatna obaveštenja možete se obratiti Laslo Željku, mlađem savetniku za stambena pitanja u Odeljenju za komunalne delatnosti, imovinsko-pravne i stambene poslove, lično u kancelariji 206/II ili putem telefona na broj 025/468-267.

S poštovanjem,

Postavio: Borivoj Vujić

Želeo bi da obradujem decu i učenike Sombora (kao što to činim po celoj Srbiji ) izložbom nastavnog sredstva – najveće makete na Balkanu – Svet oko nas, ali nailazim na nerazumevanje direktorke OŠ Avram Mrazović. Može li Vaša opština da pokrije troškove izložbe (150 000) pa da poseta dece predškolaca i nižih razreda OŠ sa Vaše teritorije da bude besplatna? Nešto više na Google: maketa svet oko nas. Fondacija za decu Srbije Borivoj Vujić. 064 334 331 3 Pokažimo deci prave vrednosti, jer u protivnom ona neće znati da postoje!

Poštovani,

Obzirom na malo interesovanje dece i nemogućnost organizacije dolaska dece iz naseljenih mesta u grad, kao i organizacije mesta postavke izložbe nismo u prilici da ponudu prihvatimo. Hvala na razumevanju.

S poštovanjem:
Odeljenje za obrazovanje

Postavila: Ivona Stričević

Poštovani,
Molimo Vas da nam pomognete u skladu sa vašim mogućnostima i željama, kako bi brže i uspešnije ostvarili naše ciljeve.
Sve naše akcije doprinose zajednici, zato ste nam Vi važni kao vrlo bitan učesnik u našim akcijama kao sponzor ili donator. Nadamo se da ćemo ovom molbom probuditi interes.
Molimo Vas da nam pomognete u vidu:
-Omeđavanja njiva kako bi se utvrdila širina atarskog puta
-da nam dozvolite nasipanje istog u dužini od 300-350 m
-ako ste u mogućnosti da donirate tucanika, šuta ili slično
Kao što je napisano atarski ili zemljani put je u jako lošem stanju, problem je vreme kada su kiše koje stvore blato i tšske radne mašine koje tim putem prolaze, raskopaju u toj meri da nam je onemogućen izlazak.
Mi smo voljni uz vašu pomoć i saglasnost da određenom količinom kamena, cigle, crepa itd. koji će se mašinski drobiti da bi se dobio tucanik, nasipali tih 300-350 m da nam se omogući izlazak do asfaltnog puta.
Nadamo se pozitivnom odgovoru.
Hvala!

Poštovana,
Kao što znate na Vaš upit elektronskim putem prosledili smo Vam odgovor dana 09.01.2018.godine vezano za atarski put od salaša Lenija do manastira Svetog Stefana od km 0+000,00 do km +358,52.
Dana 18.januara poslali ste nam novo pitanje, te Vam sada nakon prikupljanja podataka odgovaramo, i to:
1. omeđavanje predmetnog puta trenutno nismo u mogućnosti izvršiti obzirom da još nije okončana javna nabavka o izboru geometarske kuće koja bi bila ovlašćeni izvođač ovih radova.
2. nasipanje predmetnog puta trenutno nije izvodljivo dok se isti ne iskolči odnosno omeđi. Kada se izvrši omeđavanje istog nasipanje u traženoj dužini od 300-350 metara koliko tražite moglo bi se dozvoliti isključivo pod našim nadzorom ali isključivo tucanikom ili drobljenim betonom(drobljeni beton može se nabaviti u Bajmoku. PTP Dubrava doo iz Bajmoka – Dože Đerđa 9-15; tel.024/762-670).Nasipanje
mašinski drobljenom ciglom ili crepom ne može se dozvoliti (to su materijali koji ne ispunjavaju traženi standard za ovu vrstu poslova).
3.grad Sombor nije u mogućnosti da donira tucanik. Grad Sombor, isključivo ima pravo, kada bude izvršeno detaljno planiranje aktivnosti za pojačano održavanje odnosno izgradnju atarskih puteva na teritoriji grada Sombora da odabrani atarski put realizuje i to isključivo tj putem izvođača radova koji je izabran nakon sprovedenog postupka javne nabavke.

S poštovanjem,
Odeljenje za poljoprivredu i zaštitu životne sredine

Postavio: Dragoslav Pavkov

Poštovani,
već više meseci u naselju Obzir_Križani imamo problem sa psima lutalicama koji borave u objektu vlasnika koji tu inače ne živi i tvrdi da psi nisu njegovi. Grupa od 5-6 pasa na svaku pojavu bicikliste koji dolazi, istrčava iz ograđenog prostora, trči pored bicikla i pokušava da ugrize biciklistu. Kako je reč o ugroženim starijim osobama i deci, molim da mi odgovorite ko je nadležan da reaguje. Hvala

Poštovani,

Zoohigijenska služba JKP“Čistoća“Sombor vrši hvatanje pasa lutalica na teritoriji grada Sombora isključivo na javnim površinama.Kako se u ovom slučaju radi o objektu privatnog vlasnika, trebalo  bi da  o tome obavestite Komunalnu inspekciju grada Sombora koja će preduzeti odgovarajuće mere, čiji je krajnji ishod izdavanje naloga „Čistoća“ da pokuša da uhvati i zbrine pse lutalice.

S poštovanjem,

direktor Nikola Pajić,dipl.ecc

Postavio: Danilo Kovačević

Poštovana gradonačelnice,
nakon obimnog istraživanja medija u opštini Sombor i na osnovu urađenih intervjua sa glavnim i odgovornim urednicima većine medija u opštini Sombor, koleginica novinarka i ja smo došli do zaključka da u opštini Sombor mediji nisu slobodni i da su konstantno cenzurisani od strane izvršne vlasti u Somboru. Nekoliko glavnih i odgovornih urednika nam je potvrdilo da postoji osoba u gradskoj vlasti koja ih kontaktira radi cenzure ili objavljivanja materijala koji ide u prilog gradskoj vlasti. Polazeći od činjenice da uređeno društvo mora imati slobodne medije i objektivno izveštavanje u svojoj lokalnoj sredini, zahtevamo odgovore na sledeća pitanja:
1. Zašto neko iz Vašeg kabineta utiče na lokalne medije u opštini Sombor?
2. Šta je to sa čim imate (ili neko ima) problem u izveštavanju lokalnih medija?
3 Da li ste svesni da ovim kršite Zakon o javnom informisanju jer utičete na objektivno izveštavanje?
Možda to niste vi, ali je neko iz Vašeg kabineta, i zato zahtevamo da u što skorijem roku odgovorite na ova pitanje, pri čemu se pozivamo na Zakon o dostupnosti informacija od javnog značaja i zahtevamo odgovor u zakonski određenom roku.
S poštovanjem, novinar Danilo Kovačević

Poštovani gospodine Kovačeviću,

 

U Kabinetu gradonačelnika sistematizovana su radna mesta šefa Kabineta, zamenika šefa Kabineta i pet pomoćnika gradonačelnika. Takođe, Kabinetu pripada i zamenik gradonačelnika. Jedini član Kabineta koji u opisu funkcije koju obavlja ima dodira sa medijima i informisanjem, jeste pomoćnik za kulturu i informisanje koji je po funkciji član Komisije za monitoring projekata u oblasti javnog informisanja koji se finansiraju iz budžeta Grada Sombora, a o čemu odlučuje Gradsko veće na osnovu predloga stručne komisije. Ja nemam saznanja da bilo ko od saradnika iz mog Kabineta utiče na lokalne medije u Gradu Somboru, a ukoliko bi se utvrdilo da je to tačno i potkrepljeno valjanim argumentima, taj saradnik bi snosio odgovornost za takvo postupanje.

 

U Gradu Somboru mediji se finansiraju putem konkursa i sredstvima koja ostvare na tržištu kao sopstveni prihod.  Novinari, odnosno mediji koji ostvare sredstva iz budžeta grada na osnovu konkursa, imaju obavezu da pišu (ili produkuju emisije) na teme za koje su sredstva dobili, a koje su utvrđene kao javni interes u postupku propisanom Pravilnikom. Ostale teme koje se obrađuju u medijima su stvar uređivačke politike koju vodi glavni i odgovorni urednik svakog pojedinačnog medija i tu ne vidim nikakvu vezu sa saradnicima iz mog Kabineta.

 

Shodno navedenom u prethodna dva odgovora, ne uviđam elemente po kojima kršim Zakon o javnom informisanju.

 

Srdačan pozdrav,

                                                                        GRADONAČELNICA

                                                                          Dušanka Golubović

direktor Nikola Pajić,dipl.ecc

Postavila: Jadranka Kosanović

Tema: Prenumeracija stambenih i drugih objekata na Prvomjskom bulevaru u Somboru

Poštovana,

molim Vas da mi Vi ili neko od drugih ,nadležnih odgovori na neka pitanja vezano za navedenu temu: 1.Da li će se i kada vršiti prenumeracija stambenih i drugih objekata na Prvomajskom bulevaru u Somboru, 2. Da li ćemo mi stanovnici tog dela grada o tome i na koji način biti blagovremeno obavešteni, 3. Ko će u tom slucaju snositi pripadajuce troškove izmene podataka u našim adresama prebivališta na svim našim ličnim ispravama,dokumentima i svugde gde to bude potrebno (u institucijama gde ostvarujemo svoja građanska i druga prava)? Unapred zahvaljujem.

Prenumeraciju stambenih i drugih objekata vrši Republički geodetski zavod, odnosno nadležna uža unutrašnja jedinica Zavoda u jedinici lokalne samouprave – u skladu sa članom 12. Pravilnika o adresnom registru (“Sl. Glasnik RS” br. 16/2012). Stoga Vas upućujemo na Službu za katastar nepokretnosti Sombor kao stvarno i mesno nadležan organ u pogledu odgovora na Vaša pitanja.

 

 

 

Postavila: Valeri Stanojević

  • Kako je moguće da je bilo para za sve osim za udruženje „Udahni život“? Pa baš ni jedan jedini dinar!?

        Poštovana

        UŽ „Udahni život“ Stanišić apliciralo je na Javni poziv za finansiranje i sufinansiranje projekata, programa i manifestacija u kulturi u 2018. godini sa projektom „Dani hleba, vina i ljubavi“.  Komisija za sprovođene Javnog poziva donela je odluku da projekat ne ispunjava uslove Kriterijuma za finansiranje i sufinansiranje projekata, programa i manifestacija u kulturi usvojenih od strane Gradskog veća . UŽ „Udahni život uložilo je prigovor na preliminarnu listu koji je od strane Komisije odbijen kao  neosnovan.

Odeljenje za društvene delatnosti gradske uprave grada Sombora

 

Postavila: Gordana Drezgić

Koliko novca ste uštedeli otpuštanjem seoskih bibliotekara i gde ste taj novac upotrebili?

Ko će snositi odgovornost za nezakonito otpuštene radnike, od kojih je nekolicina već dobila sudske procese protiv Grada?

 

Poštovana,

U skladu sa Zakonom o načinu određivanja maksimalnog broja zaposlenih u javnom sektoru i  Odlukom o maksimalnom broju zaposlenih u  sistemu javnog sektora grada Sombora, sprovedena je racionalizacija zaposlenih na neodređeno vreme.

Sprovedena racionalizacija nije zasnovana na smanjenju troškova za zaposlene kao posledica smanjanje broja zaposlenih, već je cilj iste reorganizacija celog sistema javnog sektora kroz pojednostavljenje i ukidanje procedura koje skupo koštaju građane i privredu, uz poboljšanje efikasnosti i delotvornosti obavaljanja poslova.

U  postupku racionalizacije u  organizacionim oblicima  u sistemu javnog sektora u Gradu Somboru (organi grada, mesne zajednice, javne ustanove i javna preduzeća) višak zaposlenih je ostvario pravo na novčanu naknadu  ili otpremninu u skladu sa Zakonom.

Zaposleni za čijim radom je prestala potreba, a koji smatraju da im je povređeno pravo iz radnog odnosa,  su pred nadležnim sudom pokrenuli postupak za zaštitu prava. Sud utvrđuje da li je došlo do povrede prava iz radnog odnosa zaposlenog, a za eventualnu povredu odgovara lice određeno aktom poslodavca.

Načelnica gradske uprave  grada Sombora

Helena Roksandić Musulin

 

Postavio: Vlada

Poštovani,već mesecima postoji haos u očitavanju brojila utroška pitke vode.Očitavanje se vrši proizvoljno isto tako i utrošak vode.Najsvežiji primer je očitavanje vodomera na adresi Oktobarske revolucije 14 gde je vodomer“očitan“28.02 sa stanjem 238 m3 a dana 26.03 pokazuje 234,5.

 

 

Poštovani,

U naseljenom mestu Kljajićevo ugradjeni su vodomeri sa daljinskim očitavanjem, čiji je zadatak i svrha da se očitavanje izvrši na brz i efikasan način. Od ugradnje vodomera do isporuke vode putem novoizgrađenog dovodnika sa fabrike vode u Somboru proteklo je oko dve godine. U navedenom periodu nije očitavano stanje na vodomerima jer za to nije postojao niti razlog niti osnov. Nakon zvaničnog preuzimanja sistema vodosnabdevanja naseljenog mesta Kljajićevo počelo je očitavanje vodomera. Nakon nekoliko očitavanja registruju se problemi sa preciznošću očitavanja kako kod pojedinačnih vodomera tako i u pogledu procenta ukupno očitanih vodomera. Kako su ovi momenti doveli do problema oko fakturisanja, preduzeto je niz aktivnosti kako bi se on dugoročno na najispravniji način rešio. U cilju prevazilaženja nastale situacija menadžment preduzeća odlučio je da se od marta meseca ove godine pa sve do konačnog rešenja navedenog problema, očitavanje VRŠI RUČNO obilaskom svakog vodomera pojedinačno.

Uz izvinjenje, Vama lično, i svim korisnicima našiih usluga, s poštovanjem.

 JKP“ Vodokanal“ Sombor,  Direktor:Jasmina Bobić

 

Postavila: Leposava Gemeš

Pošto po  javnom pozivu jedinicama lokalne samouprave u RS, za dodelu sredstava namenjenih poboljšanju uslova stanovanja porodicama izbeglica kroz kupovinu seoske kuće sa okućnicom , koji je istekao 10.03.2017. g, ni posle više od godinu dana nisu doneta rešenja o dodeli sredstava, zanima me da li postoji neki rok da se taj javni poziv završi, da li imate saznanje kad će se to desiti, a ako se nisam obratila na pravu adresu , da li možete pomoći sa informacijom ko je nadležan da da odgovor po ovom pitanju? Hvala

 

 

Komisija za izbor korisnika pomoći za rešavanje stambenih potreba izbeglica kroz kupovinu seoskih kuća i dodelu paketa pomoći u okviru Regionalnog stambenog programa, Potprojekat 2 – seoske kuće je raspisala Javni poziv za izbor korisnika pomoći za rešavanje stambenih potreba izbeglica za kupovinu 30 seoskih kuća sa okućnicom i nabavku paketa građevinskog materijala za popravku ili adaptaciju predmetne seoske kuće sa okućnicom koji je trajao do 20.02.2017. godine.

Na navedeni javni poziv za otkup seoskih kuća pristiglo je 70 prijava.

U tom periodu, Komisija za izbor korisnika pomoći za rešavanje stambenih potreba izbeglica dodelom paketa građevinskog materijala izbeglicama u okviru Regionalnog stambenog programa, Potprojekat 5, raspisala Javni poziv za izbor korisnika pomoći za rešavanje stambenih potreba izbeglica na teritoriji grada Sombora, dodelom najmanje 30 paketa građevinskog materijala u okviru Regionalnog stambenog programa – Potprojekta 5, koji je trajao do 18.01.2017. godine

Na javni poziv za dodelu građevinskog materijala pristiglo je 186 prijava.

            Komisija za sprovođenje javnog poziva je shodno usvojenom Pravilniku o uslovima i merilima za izbor korisnika pomoći za rešavanje stambenih potreba izbeglica izvršila razmatranje pristiglih prijava, izradila obaveštenja o dopuni dokumentacije za podnosioce čije prijavu su bile nepotpune, izvršila terenski obilazak svih 256 stambenih objekata i istim povodom sačinila zapisnike o stanju objekata, izvršila proveru u bazi trajnih rešenja koju vodi Komesarijat za izbeglice i migracije R.S, kao i proveru u državi porekla, Republičkom geodetskom zavodu, lokalnoj poreskoj administraciji, Ministarstvu unutrašnjih poslova i  u Odeljenju opšte uprave.

            Nakon preduzetih radnji od strane Komisije izvršeno je bodovanje prijava koje ispunjavaju uslove i trenutno je u postupku verifikacija prijava od strane UNHCR-a, Komesarijata za izbeglice i migracije i OEBS-a.

            Nakon završene verifikacije od strane navedenih institucija Komisija će pristupiti izradi Konačne liste reda prvenstva, čije donošenje se očekuje sredinom juna meseca.

PREDSEDNIK KOMISIJE ZA IZBOR KORISNIKA

       POMOĆI ZA REŠAVANJE STAMBENIH

      POTREBA IZBEGLICA KROZ KUPOVINU

SEOSKIH KUĆA I DODELU PAKETA POMOĆI

        U OKVIRU REGIONALNOG STAMBENOG  PROGRAMA

                     Boris Bulović

 

Postavila: Biljana Miletić

Poštovana gradonačelnice,

Naime, put ulice Sv. Stefana Arhiđakona NIJE ASFALTIRAN, iako je na 5 minuta od grada, i ulica je NASELJENA! Nije moguće NORMALNO hodati peške po kamenju a kamoli BICIKLOM!

Kako je to moguće da su neki ljudi u grupi trećerazrednih…a plaćaju sve komunalije KAO I OSTALI?

Zahvaljujem Vam.

Srdačno, B.

Poštovana,

Što se tiče asfaltiranja u ulici Sv. Stefana Arhidjakona, JKP Prostor je u ovoj godini kroz pojačano održavanje asfaltirao oko 150 metara, a u skladu sa raspoloživim finansijskim sredstvima. Sledeće godine će se nastaviti sa radovima na asfaltiranju preostalog dela ulice (oko 1 km) zavisno od finansijskih mogućnosti, pod uslovom da predmetni radovi budu u planu i programu za sledeću godinu.

 S poštovanjem,

Odeljenje za komunalne delatnosti, imovinsko-pravne i stambene poslove.

Postavio: Miroslav Sumper

Poštovana, već godinama se govorilo o prodaji somborskog aerodroma nekoj eminentnoj stranoj kompaniji (spominjani „Ryanair“ i još neki), dali i kad se planira realizacija istog, kao i rekonstrukcija i elektrifikacija pružnih pravaca Sombor-Vrbas, kao i Subotica-Sombor-Bogojevo.

Hvala unapred

Poštovani,

Što se tiče rekonstrukcije i elektrifikacije pružnih pravaca Sombor-Vrbas, kao i Subotica-Sombor-Bogojevo, nadležno je Akcionarsko društvo za upravljanje javnom železničkom infrastrukturom “Infrastruktura železnice Srbije” Beograd, a u pogledu prodaje somborskog aerodrome, pitanje treba uputiti Ministarstvu odbrane Republike Srbije. Grad Sombor nije nadležan za rešavanje ovih problema.

S poštovanjem,

Odeljenje komunalne delatnosti, imovinsko-pravne i stambene poslove

Postavio: Nikola Pešalj

Da li postoji način da se ovaj servis (izdavanje ličnih karata, registracija vozila i dr.) humanizuje (uvođenje brojeva za one koji čekaju, osmišljavanje primerenijeg ambijenta za čekanje i sl.)

Poštovani gospodine Pešalj,

Izdavanje ličnih dokumenata: ličnih karata, pasoša, vozačkih i saobraćajnih dozvola i registracija motornih vozila su u nadležnosti Ministarstva unutrašnjih poslova,  u konkretnom slučaju Policijske uprave Sombor, koja sa Gradskom upravom deli zgradu (Županiju), ali Gradska uprava Grada nema nadležnost nad uređenjem njihovog servisa usluga niti načina kako ga oni organizuju.

Svoje pitanje u vezi sa mogućnošću drugačije organizacije izdavanja ličnih dokumenata postavite portparolu Policijske uprave Sombor, gospođi Mirjani Cvijanović na e-mail adresu: mcvijanovic@mup.gov.rs

Srdačan pozdrav,

Tamara Madžarev, Kabinet gradonačelnice Grada Sombora

Postavila: Antonija Krpež

Dobar dan, zamolila bih ako možete da mi pomognete da mi se u toku nedelje prebaci na trofaznu struju. Čekam više od mesec da mi se prebaci, a sad mi je postalo hitno jer moram da se iselim iz stana u kom živimo. Imam bebu od 11 meseci koja uskoro kreće u jaslice a ja ne mogu da se preselim dok mi ne priključe trofaznu struju. U ovaj stan u kom sada živimo treba da dođu novi stanari od polovine ovog meseca, a ja ne mogu sa malim detetom da budem u kući bez struje. Ako bi mogli da mi pomognete da se ubrza priključak, jer mi je stvarno hitno. Hvala vam na razumevanju. Srdačan Pozdrav

Poštovana gospođo Krpež,

Na osnovu telefonskog razgovora koji sam obavila u toku današnjeg dana sa nadležnima u somborskoj Elektrodistribuciji, mogu da Vas obavestim da mi je rečeno da je Elektrodistribucija dala nalog podizvođaču još pre dve nedelje, a da će radovi na trofaznom priključku za Vaše brojilo u ulici Starine Novaka 10 biti urađeni sutra, u utorak, 07. avgusta.

Srdačan pozdrav,

Tamara Madžarev, Kabinet gradonačelnice Grada Sombora

 

 

 

Zvanična internet prezentacija