Градском управом, као јединственим органом, руководи начелник Градске управе, као службеник на положају.
За начелника Градске управе може бити постављено лице које има високо образовање из научне области правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, мастер струковним студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит и најмање пет година радног искуства у струци.
Начелника Градске управе поставља Градско веће, на основу јавног конкурса, на пет година.
Начелник за свој рад и рад Градске управе одговара Скупштини града и Градском већу.
Начелник Градске управе:
1. организује, координира и усмерава рад Градске управе;
2. припрема предлог Правилника о организацији и систематизацији радних места за службенике и за намештенике;
3. доноси опште нормативне акте у складу са Законом;
4. решава о правима и обавезама из радног односа службеника и намештеника у Градској управи, у складу са законом;
5. решава сукоб надлежности између основних унутрашњих организационих јединица Градске управе;
6. врши и друге послове у складу са законом, Статутом и другим актима Града.
Начелник Градске управе може образовати сталне и повремене комисије, односно радна тела, за извршење или припрему појединих послова из делокруга рада Градске управе.
У Градској управи, образоване су основне унутрашње организационе јединице-одељења и службе:
1. Одељење за скупштинске и извршне послове,
2. Одељење за општу управу,
3. Одељење за друштвене делатности,
4. Одељење за образовање,
5. Одељење за финансије,
6. Одељење локалне пореске администрације,
7. Одељење за привреду, туризам и локални економски развој,
8. Одељење за комуналне делатности, имовинско-правне и стамбене послове,
9. Одељење за просторно планирање, урбанизам и грађевинарство,
10. Одељење инспекције и комуналне милиције,
11. Одељење за пољопривреду и заштиту животне средине,
12. Служба за заједничке послове.
Унутар основних унутрашњих организационих јединица образоване су уже организационе јединице- одсеци, и то:
1. у Одељењу за општу управу:
- Одсек за матичне послове, правну помоћ, бирачке спискове и аутоматску обраду података
- Одсек пријемне канцеларије и писарнице.
2. у Одељењу за друштвене делатности:
- Одсек за послове канцеларије за младе, културе, спорта, јавног информисања и заштите права националних мањина
- Одсек за послове борачко-инвалидске и дечје заштите, социјалне и здравствене заштите и збрињавање избеглих и прогнаних лица .
3. у Одељењу за финансије:
- Одсек за послове ликвидатуре и књиговодства
4. у Одељењу за привреду, туризам и локални економски развој:
- Одсек за локални економски развој и подршку улагањима.
5. у Одељењу за комуналне делатности, имовинско-правне и стамбене послове:
- Одсек за комуналне делатности
- Одсек за имовинско-правне и стамбене послове.
6. у Одељењу инспекције и комуналне милиције:
- Одсек за инспекцијске послове и послове комуналне милиције
Послове из надлежности Градске управе обављају службеници и намештеници.