ВИРТУЕЛНИ АСИСТЕНТ МИА ОД САДА НА УСЛУЗИ ГРАЂАНИМА СОМБОРА

У Београду је данас званично представљен виртуелни асистент МИА (Municipal Inteligent Assistant) који ће, у Сомбору и Шапцу, пружати информације о најтраженијим административним процедурама и у реалном времену, путем вибера и градских портала, одговарати на упите грађана о актуелним дешавањима, радном времену и бројевима телефона јавне управе.

Сомборци сада могу лакше и брже да сазнају како да остваре право на дечији додатак, као и да се распитају о процедури утврђивања висине пореског дуга и издавању уверења о измиреним обавезама по основу локалних јавних прихода.

„Веома ми је драго што након имплементације чет бота на Порталу еУправа који представља праву помоћ у лакшем и бржем сналажењу са коришћењем електронских услуга, данас грађани добијају могућност употребе овог модерног вида комуникације и у локалним самоуправама. Циљ Канцеларије за ИТ и еУправу је да са успостављањем Националне инфраструктуре за вештачку интелигенцију, до краја године, крене са масовном применом вештачке интелигенције у пружању електронских услуга“, изјавио је др Михаило Јовановић, директор Канцеларије за ИТ и еУправу.

„Наша анализа показала је да службеници у Шапцу и Сомбору потроше и до 2.400 сати годишње одговарајући на упите грађана о овим процедурама, што их спречава да се посвете сложенијим процесима, који се још увек не могу дигитализовати. МИА зато има улогу да с једне стране растерети запослене, а с друге да грађанима пружи још квалитетнију услугу. Комуникација је засад могућа путем Вибера и градских портала, а у наредом периоду биће омогућена и размена информација путем Facebook Messenger апликације“, рекла је извршна директорка НАЛЕД-а Виолета Јовановић.

Директорка ГИЗ-а у Србији Даниела Функе исказала је поверење да ће пројекат показати предности дигитализације за све јавне и приватне актере који учествују широм региона и промовисати дигиталну културу. „Снажно верујемо да ће знање и искуство које ће бити створено кроз пројекат бити од користи и за друге локалне самоуправе кроз регионалну размену и пренос знања од стране мрежа као што је BFC SEE “, навела је Функе.

Начелница Градске управе града Сомбора Јелена Велебит истакла је да ће МИА 24/7 одговарати на упите грађана.

„Сведоци смо да се скоро свако од нас у комуникацији великим делом служи паметним телефонима и рачунарима, а нарочито млађе генерације. Живимо брзим темпом и време нам је драгоцено, а савремене технологије су нам омогућиле да још брже дођемо до најразличитијих решења. Зато нам је драго што и наш град од сада нуди могућност да помоћу апликација којима се служимо, попут Вибера, може да се на једноставан и лак начин да се дође до одговора на одређена питања из области рада Градске управе“ рекла је Велебит.

Директор дивизије за софтверска решења у компанији САГА Милан Јевтић, демонстрирао је рад четбота и истакао је да је МИА заснована на вештачкој интелигенцији, због чега је разговор с њом налик разговору са другом особом. „МИА је у већ сада спремна за комуникацију по више десетина сценарија и по свим особинама је на истом и вишем нивоу од сличних решења у најразвијенијим земљама света“, рекао је Јевтић.

Сомбор и Шабац су први градови у Србији који добијају свог „асистента“, а ова иновација реализована је путем пројекта “Унапређење општинских услуга у Србији и БиХ увођењем четбот апликације”, који спроводе ГИЗ, САГА, НАЛЕД, Привредна Комора Републике Српске и Регионална мрежа за повољно пословно окружење у југоисточној Европи (BFC SEE) у оквиру програма develoPPP немачког Савезног министарства за економску сарадњу и развој (BMZ). Четбот асистенте у оквиру пројекта добиће и Бијељина и Лакташи у БиХ.