јун 06

МИНИСТАР ПРОСВЕТЕ МЛАДЕН ШАРЧЕВИЋ ПОСЕТИО СОМБОР – НАСТАВАК ПРОЦЕСА РЕФОРМИ У СВИМ НИВОИМА ОБРАЗОВАЊА

Члан Градског већа Немања Сарач. градоначелница Душанка Голубовић, министар Младен Шарчевић и декан Жељко Вучковић

Члан Градског већа Немања Сарач. градоначелница Душанка Голубовић, министар Младен Шарчевић и декан Жељко Вучковић

Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић данас је посетио Сомбор и заједно са градоначелницом Душанком Голубовић обишао Педагошки факултет и Гимназију „Вељко Петровић“, а одржан је и састанак са Активом директора основних и средњих школа у Центру за стручно усавршавање запослених у образовању. Повод посете министра је наставак процеса реформи у свим нивоима образовања након пандемије.

Приликом посете Педагошком факултету са деканом и сарадницима разговарало се на тему стратегије развоја високошколског образовања током ког је министар Шарчевић представио реформе у правцу дигитализације образовног система и усмеравања будућих учитеља и стручних кадрова. Градоначелница је овом приликом истакла добру сарадњу локалне самоуправе са Педагошким факултетом, а проф. др Жељко Вучковић рекао је да ће посета министра резултирати конкретним активностима и радом на дигиталној трансформацији образовања у Србији где Педагошки факултет има изванредна искуства и спремност да се у то укључи.

Министар просвете Младен Шарчевић након обиласка Гимназије „Вељко Петровић“ нагласио је да реформа образовања у овој средњошколској установи иде одлично, да је сомборска Гимназија ове године у реформском циклусу надарених ученика за друштвену науку, историју и географију, и да се такође разматра о увођењу смера за аудио-визуалне и сценске профиле.

Градоначелница Душанка Голубовић истакла је да је заједнички састанак Актива директора основних и средњих школа у присуству министра просвете била добра прилика да се сумирају сви резултати за претходне четири године.

„Као локална самоуправа оценили смо да смо имали одличну сарадњу, како са самим активима, тако и са директорима школа појединачно и да смо у том смислу реализовали многе промене на локалном нивоу, почевши од очувања постојеће мреже школа кроз нову функцију коју су школе у сеоским местима добиле када је Сомбор у питању, али свакако и бројне промене које су инициране пре свега захваљујући реформама саме Владе Србије, Министарства просвете, почевши од дуалног образовања, преко једносменског рада, где заправо постоји још велики простор за даље усавршавање и напредовање, с обзиром да је образовање свакако један од најзначајнијих сегмената без којих свакако нема ни развојне компоненте. Чињеница је да можемо многе ствари још да мењамо и да усавршавамо и све препоруке које је министар просвете данас дао много значе, како за само усавршавање просветних радника, тако и за агилнији и прогресивнији приступ када су у питању саме промене унутар система како основног, тако и средњег образовања“ рекла је градоначелница Голубовић.

Министар Младен Шарчевић након састанка са Активом директора истакао је да су сомборске школе реаговале перфектно на нетипичне услове које је узроковала пандемија, а да се настављају реформски процеси међу којима су увођење једносменског рада и пројекат обавезне информатике од првог до четвртог разреда у основним школама.

„Пројекат једносменског рада сад обухвата још 261 школу са почетних 204. Сада у процес улазе средње школе и број пријављених школа које испуњавају услове и раде елаборате сада је близу 80, што је добар пилот и негде 5 школа за децу са посебним потребама. Без обзира на околности ми ћемо извући јако лепа искуства из рада на даљину, биће нам то добра подлога у неким даљим стратешким правцима. Оно што смо дигитално започели то ћемо даље да наставимо. Поменули смо и пројекат Дигитални свет, то је обавезна информатика од првог до четвртог разреда основне школе где заиста све ресурсе које имамо стављамо на погон реформских процеса“ истакао је Шарчевић.

Званична интернет презентација