ПУТ У РАНЧЕВУ ИЗГРАЂЕН ПРИМЕНОМ МОДЕРНЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ

Демонстрација модерне технологије стабилизације тла, изградње и реконструкције путева

 

Демонстрација модерне технологије стабилизације тла, изградње и реконструкције путева

Демонстрација модерне технологије стабилизације тла, изградње и реконструкције путева

Предузећа ВД „Југокоп Подриње“, Шабац,  „Лафарж“ („Lafarge“), Беочин и „Војпут“, Суботица,  данас су у Ранчеву демонстрирали изградњу и реконструкцију путева применом технологије цементне стабилизације.

У питању је модерна технологија стабилизације тла, изградње и реконструкције путева.

Демонстрација  наведене технологије вршена је на  пројекту реконструкције пута у Ранчеву, којој су присуствовали  Антонио Ратковић, заменик градоначелнице, Мирослав Ковачић, члан Градског већа за област комуналне делатности и инвестиције, потпредседник Покрајинске владе Михаљ Њилаш, представници општина Ада, Кањижа, Кула, Оџаци, Апатин, Бач, Богатић и Зрењанин,  Горан Нонковић, директор ЈКП „Простор“, те челници предузећа која раде на примени нове технологије.

Антонио Ратковић  се захвалио предузећима на демонстрацији модерне технологије, али и на гратис уређењу пута у Ранчеву.

„Пут дужине 700 метара биће реконструисан применом модерне технологије, а извођење радова град неће коштати ништа, јер  су предузећа – извођачи радова  одлучили да то буде њихова донација граду.  С обзиром да је реч о примени технологије која се до сада није код нас примењивала, демонстрацији присуствују и представници суседних општина који на лицу места имају прилику да виде машине којима се радови изводе и сам начин рада“, рекао је Ратковић  и додао ће град размотрити могућност примене ове технологије приликом  изградње  других путева.

Горан Нонковић, директор ЈКП  „Простор“, предузећа задуженог за одржавање путева у Сомбору  је истакао да је основни мотив примене ове технологије, значајна уштеда у односу на конвенционалну медоду реконструкције и изградње путева.

„Према „Лафаржу“ који је задужен за подлогу, примена технологије цементне стабилизације је  до 40 одсто  јефтинија у односу на конвенционалну методу. Не рачунајући атарске путеве којих има више од 19.740 километара, у  Сомбору  имамо око 600 км путева о којима бринемо за нас је примена технологија цементне стабилизације  убедљиво најисплативија. Применом  ове технолигије,   мешајући цемент са подлогом коју затекнемо на терену,  носивост подижемо до задовољавајућег нивоа, а стављањем завршног слоја асфалта обезебеђујемо дуговечност пута што и јесте циљ“, навео је Нонковић.

Технологија цементне стабилизације  у  Европи  има успешну и широку примену.

Послови информисања и односа са јавношћу