mar 27

NEDELJA 29. MART – RAD TRGOVINSKIH OBJEKATA ZA SNABDEVANJE STARIJIH GRAĐANA

U nedelju 29.marta od 4.00 do 7.00 časova otvoreni trgovinski objekti za snabdevanje građana starijih od 65 godina 

Trgovinski objekti na teritoriji grada Sombora  koji su previđeni za rad: 

SOMBOR
Delhaize-Maxi Trg Koste Trifkovića 8
Merkator Pariska 9
Merkator Staparski put bb
Lidl Josifa Pančića  6
Univerexport 21. Oktobra   11-13
Aman Sporstka bb
PerSu market Milete Protića bb
PerSu market Samka Radosavljevića 37-39
I.M. Matijević Staparski put S-11

Venac Radomira Putnika 32

 

NASELJENA MESTA
PerSu Market Kljajićevo, JNA  47
PerSu Market Kljjajićevo, Moše Pijade  83
PerSu Market Stanišić, Oslobođenja 55
PerSu Market Svetozar Miletić .Somborska  6
Domaći trgovinski lanac Stapar, Ive Lole Ribara bb
Domaći trgovinski lanac Svetozar Miletić, Somborska 6
TR Sunce

(radno vreme od 5.00 do 7.00)

Bački Breg, Braće Radić 1

 

TR PINK

(radno vreme od 5.00 do 7.00)

Bački Breg, Jugoslovenska 49

 

Broj  potrošača u maloprodajnim objektima može biti jedan potrošač na četiri kvadratna metra uz poštovanje opštih mera prevencije i fizičke udaljenosti, a u skladu sa Zaključkom Vlade Broj: 53-2581/2020 od 17. marta 2020. godine.

mar 27

REGISTRACIJA VOZILA OBAVEZNA I TOKOM VANREDNOG STANJA

Obaveštavaju se svi vozači kojima ističe registracija da su u obavezi da je produže i pored toga što je na snazi vanredno stanje.

Građani produženje registracije svojih vozila u narednom periodu mogu obavljati isključivo na tehničkim pregledima u ovlašćenim servisima. O lokacijama  tehničkih pregleda građani se mogu informisati pozivom Operativnog centra AMSS na broj 1987 koji je građanima dostupan 24 časa dnevno. AMSS u okviru svog sistema raspolaže tehničkim pregledima koji su ovlašćeni da izdaju registracione nalepnice, pa će se registracija i putničkih i teretnih vozila obavljati uobičajenom procedurom.

Registracija teretnih i putničkih vozila se odvija normalno, dovoljno je da je vozilo tehnički ispravno i da prođe dosadašnju proceduru. Ako ste vlasnik vozila i produžavate samo registraciju, na tehničkom pregledu ( koji su ovlašćeni da izdaju registracione nalepnice), možete dobiti registracionu nalepnicu.Vlasnik vozila mora da dođe na registraciju da bi produžio registraciju. Ukoliko niste vlasnik vozila možete takođe produžiti registraciju ako imate ovlašćenje overeno kod notara.

Ukoliko građani imaju potrebu za izdavanjem novog dokumenta, bilo da prvi put registruju novo vozilo ili su kupili polovno koje treba da se  registruje, iz MUP apeluju da se obrate Ministarstvu unutrašnjih poslova elektronskim putem na imejl-adresu upravazaupravneposlove@mup.gov.rs i sačekaju dalje instrukcije.

U MUP-u kažu da nije dovoljno samo obaviti tehnički pregled vozila, već se mora celokupna procedura registracije obaviti da bismo bili bezbedni i regularni u saobraćaju.

mar 27

TRUDNICE I PORODILJE ELEKTRONSKIM PUTEM MOGU DA PREDAJU DOKUMENTACIJU ZA OSTVARIVANJE NAKNADE ZARADE

Trudnice i porodilje, tokom trajanja vanrednog stanja, dokumentaciju potrebnu za ostvarivanje naknade zarade za vreme trajanja porodiljskog odsustva i odsustva sa rada radi nege deteta, mogu da dostave elektronskim putem.

Zahtev za naknadu zarade za vreme trajanja porodiljskog odsustva dostupan je ovde.

Zahtev za naknadu zarade po osnovu  posebne nege deteta dostupan je ovde.

Zahtev za naknadu zarade za ostale nakande po osnovu rođenja i nege deteta dostupan je ovde.

Popunjen formular zahteva, sa ostalom pratećom dokumentacijom,  potrebno je skenirati i poslati na imejl:   mjerkovic@sombor.rs  ili vdolak@sombor.rs

Zahtevi se mogu poslati i preporučenom pošiljkom na adresu:  Odeljenje za društvene delatnosti-poslovi dečije zaštite,  25101 Sombor, Trg cara Uroša br.1.

Sve informacije vezano za ostvarivanje prava na porodiljsko odsustvo, odsustvo sa rada radi nege deteta i odsustvo sa rada radi posebne nege deteta mogu se dobiti na sledeće  telefone: 025/ 468-275 i 025/468-243.

mar 27

UPOZORENJE GRAĐANIMA DA NE ŠALJU LIČNE PODATKE SMS PORUKAMA

Ministarstvo unutrašnjih poslova uputilo je poziv građanima, koji su dobili SMS poruke u vezi sa isplatama penzija u kojima se od njih, kao klijenta banke, traže lični podaci i bankarski podaci, da to prijave Odeljenju za suzbijanje visokotehnološkog kriminala na imejl adresu vtk@mup.gov.rs ili preko Udruženja banaka Republike Srbije.

Odeljenje za suzbijanje visokotehnološkog kriminala Ministarstva unutrašnjih poslova, po nalogu Posebnog tužilaštva za visokotehnološki kriminal Višeg javnog tužilaštva u Beogradu, preduzelo je sve mere i radnje u cilju otkrivanja počinilaca ovih krivičnih dela.

U poslednjih nekoliko dana jedan broj građana dobio je lažne SMS poruke u vezi sa isplatom penzija u kojima se od njih traži da dostave lične podatke, jedinstveni matični broj građana, broj žiro-računa u banci, PIN kod i druge slične podatke.

Ministarstvo unutrašnjih poslova i Posebno tužilaštvo za visokotehnološki kriminal upozoravaju javnost na to da je reč o prevari i apeluju na građane da sa povećanom pažnjom čuvaju svoje lične i poslovne podatke, kako bi se sačuvali od mogućih prevara.

Udruženje banaka Srbije, kao i poslovne banke u Republici Srbiji, obavestili su klijente da će ih u kontekstu isplate penzija kontaktirati, što može da podrazumeva i komunikaciju putem SMS poruka, ali da u toj komunikaciji banke nikada neće tražiti lične i bankarske podatke.

mar 27

ISPLATA PENZIJA UZ POSEBNA OVLAŠĆENJA I PUTEM DOSTAVE

Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić, u konsultacijama sa predsednikom Republike Srbije, donela je odluku da se isplate penzija za građane vrše uz posebna ovlašćenja, kao i putem dostave.

Počevši od utorka, 24. marta, građani koji prethodno nisu ovlastili nikoga za podizanje penzija, mogu to da urade posebnim ovlašćenjem za lice koje će u njihovo ime i za njihov račun, uz posedovanje svoje i njihove lične karte, podići unapred definisan iznos penzije.

Izdavanje ovlašćenja mora se obaviti beskontaktno – u svakom trenutku održavajte bezbednu distancu od dva metara i nakon dostave penzije izvršite dezinfikovanje ruku. Primer ovlašćenja izdala je Narodna banka Srbije, ali se može sastaviti i u slobodnoj formi, uz obavezno navođenje ličnih podataka penzionera i lica koje se ovlašćuje, broj tekićeg računa, naziv banke i iznos koji se isplaćuje (brojem i slovima). Ovlašćenje mora biti potpisano kako bi bilo prihvaćeno.

Svi penzioneri koji ne ovlaste drugo lice za podizanje penzije, treba da pozovu kontakt telefon banke u kojoj imaju otvoren tekući račun i da navedu adresu i iznos koji žele da im se dostavi, a Pošta Srbije će im po hitnoj proceduri uručiti penzije. Banke će takođe i samostalno kontaktirati ove korisnike putem kontakt centra ili sms porukom od danas, 24. marta, kako bi penzioneri što ranije znali na koji način će se isplata realizovati. Detaljnu instrukciju za postupanje banaka prilikom isplate penzija u trenutnoj situaciji izdala je Narodna banka Srbije.

Kompletne troškove dostave snosiće Republika Srbija, tako da penzioneri neće imati dodatne izdatke zbog novonastale situacije izazvane virusom COVID-19.

Vojska Srbije i Ministarstvo unutrašnjih poslova biće na raspolaganju Pošti Srbije tokom raspodele penzija.

Takođe, svi penzioneri koji poseduju platne kartice, mogu ih predati osobi od poverenja kako bi izvršila kupovinu za njihove potrebe.

Ova odluka ima za cilj zadovoljavanje potreba najstarijih sugrađana i na ovaj način Vlada još jednom pokazuje da će učiniti sve što je potrebno kako ti građani ne bi imali nikakvu potrebu da napuštaju svoje domove.

Svi građani koji imaju problema sa radom banaka na isplati penzija, mogu pisati na adresu isplata.penzija@gov.rs odnosno na kontakt telefon 011/ 7350 560.

Zaštita života i zdravlja svih građana apsolutni je prioritet Vlade Srbije, koja će nastaviti da prati razvoj situacije izazvane virusom COVID-19 i da čini sve kako bi u svakom trenutku bila u potpunoj službi građana Srbije.

mar 26

PRIJAVLJIVANJE NEZAKONITOSTI U VREME PANDEMIJE KORONA VIRUSA

Kako bi se sprečile neregularnosti na tržištu u vreme pandemije COVID -19 građani i privreda od danas mogu da prijave nezakonito podizanje cena životnih namirnica, lekova, medicinskih sredstava i zaštitne opreme jedinstvenom Kontakt centru za republičke inspekcije. Zaposleni u Kontakt centru će prijavu primiti na broj 011/6350-322 ili putem SAJTA i, uz ocenu, proslediti nadležnoj republičkoj inspekciji.

Zbog zabrane kretanja, operateri će na raspolaganju biti od 9 do 16 časova, a van radnog vremena moguće je ostaviti prijavu kao govornu poruku. Tokom celog dana, moguće je podnositi prijave i online, preko jednostavne kontakt forme na sajtu Koordinacione komisije za inspekcijski nadzor , što je ujedno najefikasniji način da se što pre dobije odgovor.  Prijave mogu da se podnesu i anonimno, a oni koji ostave kontakt podatke dobiće u roku od 72 sata povratnu informaciju kojoj republičkoj inspekciji je prosleđena. Republičke inspekcije imaju zakonski rok da obaveste podnosioca o toku postupka.

Putem Kontakt centra moguće je podneti i pritužbu na postupanje službenih lica republičkih inspekcija. Ono što građani i privreda neće moći da prijavljuju su problemi iz nadležnosti pokrajinskih i lokalnih inspekcija (kao što su: komunalni poslovi, komunalni red, saobraćaj, buka, vanpijačna prodaja, izgradnja objekata u nadležnosti opštine/grada i dr.). U tim situacijama operateri će ih uputiti na nadležnu pokrajinsku ili lokalnu inspekciju.

Zvanična internet prezentacija
No Notify!